Valget man tar som gjør livet til skjebnen

i år, som alle andre år var 15 april søknadsfristen for høyere utdanning, og mange av de som nå går sitt siste år på vgs, står framfor vanskelige valg. Hva skal man velge, og hvor burde jeg studere? Mange vet allerede hva de vil, mens andre aner virkelig ikke. Man alle husker når alderen sank, og du gikk på barneskolen og tenkte “DETTE skal jeg bli!” også kommer realiteten og vips, den drømmen er borte. Man mangler lærere i førskolen, men hvor mange bryr seg egentlig om det? Spesielt dersom man ikke vil jobbe med barn. Man tok et valg ved ungdomskolen, og da ble valget media og kommunikasjon. Hva kan man bli etter dette? Man tenker på de kule yrkene som fotograf, kinematikker eller journalist, men vi glemmer alle de andre yrkene som reklameprodusent, markedskommunikasjon osv. Personlig valgte jeg å studere fotografi etter VGS, et valg jeg glad for at jeg tok. Jeg er kommet inn, og framtiden skal så vidt begynne etter sommeren 2012.   Jeg er redd for at det og kun å studere fotografi kan bli et valg som vil gå hardt for seg, og at jeg ikke vil lykkes. Hva kan jeg gjøre etter det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0